Magdalena Daniec
Ukończyła studia w Instytucie Sztuki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Dyplom z wyróżnieniem w pracowni malarstwa w 2001 roku.
Jej dyplomowy cykl 24 obrazów „Ikonostas" i kolejny „Atlantyda" (2005-2006), zostały w całości sprzedane przez reprezentującą artystkę w latach 2001-2010 krakowską galerię Space Gallery.
Laureatka głównej nagrody równorzędnej w konkursie II Konfrontacje Artystyczne „Sacrum w Sztuce" w Wadowicach (2002).
Jej wczesne malarstwo zostało omówione w książce Renaty Rogozińskiej „Ikona w Sztuce XX wieku" (2009).
Finalistka III Ogólnopolskiego Konkursu Malarskiego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy (2018), Międzynarodowego Biennale Malarstwa w Kiszyniowie (2017),
i 25 Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie (2016).
Uczestniczka Targów Sztuki między innymi w Genewie, Madrycie i w Warszawie.
Wybrane wystawy zbiorowe:
„Antygrawitacja", BWA w Tarnowie (2021), „Osiem Kobiet", galeria Konduktorownia w Częstochowie (2017), „Art Now in Poland", Souk Arkwam w Bejrucie (2011), „Meta-Obraz"-Wystawa towarzysząca VI Festiwalowi Filmu Filozoficznego w Krakowie (2011).
Ostatnie wystawy indywidualne:
„Nostalgia", Galeria Epicentrum, Chełmek (2022),
„Prognoza pogody dla Nieba Północnego", Mobo Art Gallery, Kraków (2021),
„Recykling opowiadań bez puenty" w ramach „Krakers", Kraków (2020),
„Częściowa Anhedonia", Pragaleria, Warszawa (2016).
"Malując staram się unikać dosłowności i wybieram niedopowiedzenie. Maluję sugestie pejzaży, lub zdarzeń. Odrealnione obrazy nieba. Powidoki miejsc i niezatartych wspomnień. Poprzedzające „coś" znaki, albo ślady pozostawione „po". Odrzucam obecność realnego przedstawienia i rezygnuję z figuracji, ale mimo to, nie sytuuję swoich obrazów w obszarze abstrakcji. W poszukiwaniu harmonii zawężam gamę barwną obrazu, lub całego cyklu prac. Temat obrazu sugeruję za pomocą tytułu: ale zawsze jest on tylko podpowiedzią dla możliwej wielości interpretacji.
Równolegle z obrazami w mojej domowej pracowni powstają niewielkie prace na kartonie. To szczególnie bliskie mi „małe obrazki". Łączę w nich elementy kolażu i techniki olejne, akrylowe, kredki. Eksperymentuję z własnymi technikami. W tych małych pracach często nie rezygnuję z figuracji. Pojawiają się w nich fragmenty pejzażu i postacie.
Część z tych małych prac na kartonie wybieram jako punkt wyjścia do stworzenia dużego obrazu, stają się jego integralną częścią przyklejone do płótna."